As I lie to you

How I love the way in which the hue of your eyes
Spills over the warm and wicked me
Estrangement pervades
Yet you don’t know
My mind
This rift
What hides and wants and lingers beneath

And how I love the carelessness of your thought
On my bare skin
Your illusion of conquer
The sufficiency of a gasp snatched out of me
Still the shell never cracks
Not even to fit a glimpse on an edge
Leave alone a whole you

And oh how painfully I love this incongruity
The extremes at which we stand
Never merging beyond the cunning taste of flesh
You tall and grounded in your bliss
I mending my realities
Endlessly drawn to finding solace
In some dream

But how I hate to lie about all this
And how I dread abstractions in such world of matter
Yet as I lie to you
Bereft and torn
Stranded at the very threshold of language
I sometimes speak the truth
.
.
.

…si, la cerinta Scenaristei, traducerea in chineza veche:

In vreme ce te mint

Cum iubesc felul in care nuanta ochilor tai
Se varsa peste eul meu infierbantat si pacatos
Instrainarea domneste
Desi tu nu stii
Mintea-mi
Aceasta fisura
Ce ascunde si ravneste si staruie pe dedesubt

Si cum iubesc neglijenta gandului tau
Pe a mea piele
Iluzia triumfului tau
Suficienta unei rasuflari taiate smulse din mine
Si totusi carapacea niciodata nu se crapa
Nici cat sa patrunda o aruncatura de ochi pe cant
Cu atat mai putin un intreg tu

Si oh cat de dureros iubesc incongruenta asta
Extremitatile la care stam
Niciodata contopindu-se dincolo de inselatorul gust al carnii
Tu semet si ancorat in extazul tau
Eu carpindu-mi realitatile
Atrasa necontenit de a-mi gasi consolare
In vreun vis

Dar cum urasc sa mint despre toate astea
Si cum ma inspaimanta abstractiile intr-o asa lume materiala
Totusi in vreme ce te mint
Deprivata si rupta
Impotmolita chiar la pragul limbajului
Uneori spun adevarul

.

.

.

10 comentarii

  1. de ce am senzatia ca deschid usa cu speraclul? limbile astea ma mint si pe mine. ia fa bine si translate si pentru chiezii vechi. including the song lyrics:)

    luv u, mine-o

  2. mi-ai facut-o… sa trebuiasca sa dau feregeaua limbii jos… Poftim, mai ai nevoie de speraclu? Sau ai nevoie de ochelari de protectie acum? … 🙂 Sa n-aud vaicareli!

    needless to say, si la mine este o mare liniste, nu ca a fost vreodata imbulzeala, si in definitiv spatiul asta nu este altceva decat un paradoxal refugiu, in vazul lumii… dar cu atat mai mare este rasfatul sa gasesc pe cineva aici. Nu mai pun ca pe tine aici te vad cel mai rar…

    si voila si piesa muzicala (bine ca nu m-ai pus sa traduc si editia de azi a lui Miami Herald!)

    Future proof by Massive Attack

    Borderline case
    Reinforced glass
    Absent friends
    Passport photos an elastic past
    Empty pockets
    And they think it is all
    They think its soul
    All wrapped up on a swollen lip
    He draws the warm pipe
    Chemicals!
    Chemicals capture in winter’s grip
    Turn us on
    Separate the leper
    Hungry ghosts
    Hungry ghosts
    Another imprint
    In borrowed clothes
    We can be numb
    Passing through

    Blow blow blow blow

    Borderline case
    Future proof
    Real thin air
    Real thin air
    Real thin air

    Protectie impotriva viitorului

    Caz de frontiera
    Geam armat
    Prieteni absenti
    Poze de pasaport un trecut elastic
    Buzunare goale
    Si ei cred ca este totul
    Cred ca este suflet
    Incolacit pe o buza umflata
    El scoate pipa calda
    Chimicale
    Capturarea chimicalelor in stransoarea iernii
    Ne starneste
    Separa lepra
    Fantome flamande
    O alta copie
    In haine imprumutate
    Putem fi amortiti
    Trecand

    Sufla sufla sufla sufla

    Caz de frontiera
    Protectie impotriva viitorului
    Aer foarte rarefiat

    iub you too
    ata

  3. … e SCENA ca ea are mereu dreptate…

    –––-

    da, ma simt atinsa si pt o clipa ma simt altfel

  4. 🙂 Anaaaaaamariaaaaaa, m-ai auzit de peste mari si tari??? Iti povesteam cum sper sa te vad la ceai vara asta… cu gheata, evident. sau macar cu multa lamaie… si ventilator… Vezi ce spun astrele si let me know.

    Alftel, sper ca atingerea si simirea sunt de bun augur. 🙂

    Sper ca esti sanatoasa si bine!

    XOXOsiXO

  5. La mine este „bună dimineața„!!!
    Chiar mă cert că nu ți-am mai trecut pragul, Lumsa!
    Mă bucur să te găsesc între poeme!!Protecție împotriva viitorului, da și nu, ce să zic? este atât de complicat, dar atât de frumos să crezi în următoarea „bună dimineața!!!

  6. Ginuta, tiiiiiii, si tu aici!!! Ce-mi place!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🙂

    te rog, nu te certa! Eu ar trebui sa nu-mi mai vorbesc cu secolele de-ar fi pe asa… eu trec pe la altii mai niciodata…

    hmmm… nu stiu ce sa spun… n-am mai avut demult un sentiment de bine cand ma trezesc dimineata… (O fi de la anotimp?) Am doar unul de bine cand ma culc. 🙂

    dintre poeme, pupicei cu clontopei si numai dimineti bune!!!

  7. si totusi scrii…asta e semn bun pentru stari de spirit mai putin simpatice…eu am uitat sa scriu probabil…am observat ca nu stiu ce am observat si imi numar celulele cenusii cele care sunt raspunzatoare cu memoria…si observ ca sunt inca sute de milioane…dar toate cu semnul minus…anyway ma bucur sa citesc inca un poem intelectual-cizelat cum numai tu poti sa compui,,,si inca bilingv…hai sa te inveselesc…sper cel putin!

  8. Mariusica, papusel,
    nu cred ca mai este nevoie sa-ti povestesc cat ma bucur sa te vad si pe tine…

    Evident ca m-ai distrat cu galmele dansatoare in figuri fripturi – merci! In paranteza fiind spus, sunt intr-o mare distractie, deoarece sunt in vacanta – ti-e clar unde! Ma gandesc ca spre deosebire de oamenii care in vacante se duc pe unde n-au fost, eu revin mareeic (exista cuvantul asta?) la patria muma… si nu cred ca voi mai apuca sa vad ceva din restul lumii… 🙂

    Cat despre starile mai putin simpatice, sper ca te referi la a mea si nu la a ta (nu mi-e foarte clar), caci pe tine prefer sa mi te imaginez in sferele fericirii perpetue!!!!

    xo pe semn pozitiv

  9. =======================
    a fost un an in care tu ai reusit sa fi mai aproapew de mine

    intr-un nou an mai bun voi incerca sa fie altfel
    LA MULTI ANI, LUMSA !
    >D<

  10. La Multi Ani si tie, Anamaria!!!!!! 🙂

    Multa, multa sanatate, clipe frumoase si bucurii!!!!
    Multumesc frumos de mesaj!!! esti o dulce.

    pup mult si cu drag


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

  • Blog Stats

    • 55,414 hits