Vidul si Plinul

o noua rezolutie pe revolutie
un alt semn in care doar eu voi sti sa citesc
dar nimeni a intelege
nu ma dezbar de proastele obiceiuri
scormonesc prin taciuni cu mainile goale
dau iama prin propria-mi minte
ma bantuie ifose si veleitati inutile
te siderez
priveste
infasor aerul pe deget si arunc un farmec cat colo
abracadabra puf si paf
si vad lumea ca-ntr-un cristal
sensurile toate
asezate dupa inaltime
la zidul executiei
chimiile vraiste impusca aiurea
nu stiu ca va ramane in picioare
ce o sa las aici pentru tine
ce pentru nimeni
cu ce ma aleg eu

pe vremuri cantam melcilor dupa ploaie
ma culcam cu pantofii cei noi
si aveam prieteni imaginari care locuiau cand in capul meu
cand in sifonier
cand intr-un dictionar roman-italian de buzunar
din care citeam nestiind sa citesc
acum
pana si monologul interior are scrupule si trac
de parca m-as putea leza singura
cu tine nu-ti mai spun cum vorbesc
cu cata grija imi caut dictia-n dinti
cum disec cuvantul si-l mesteresc
si totusi
intr-un fel nu te iert
obstinent visceral
(durerea exista doar in contrast)
vin intruna aici
ca un vis recurent
sa reevaluez vidul si plinul
sa te trec pe tine prin ele
si pe mine prin tine
cu ce se strecoara
fac un fantasm

(nu intotdeauna reusesc sa-mi prefac cuvintele
in ceva pamantesc
cele mai vii culori devin terne pe varful degetelor mele
primavara fluturii irizarile sevele
se sting descompun)
nefiresc

o tautologie atat de fina
explicatia mintii prin minte
prin cuvinte
si apoi pana la tine
prin sistemul binar al lui zero si unu
progresia in forma de biti in spatiu si timp
ce paradox
ce plasticitate
nu-i de mirare
uneori ma dau de trei ori peste cap si ametesc
alteori
biruiesc pojghita sub care-mi permit sa ma-nfatisez
aproape ca-mi amintesc
de ce-am indoit coltul la foaie
de ce revin permanent in acelasi punct
ce am ascuns in ultimul semn
si daca nu cumva tu stii sa-l citesti mai bine ca mine
mie-mi tot scapa printre degete
ca un lichid
.
.
.
.
La Multi Ani! Un an bun, cu sanatate, bucurii si multe clipe frumoase!
.
.
.
.

13 comentarii

  1. Vorbesc fără cuvinte..
    La mulți ani, lumsa dragă, de dincolo de poveste!

  2. Merci, merci, merci, Ginuta!!!!! 🙂
    Un an minunat sa ai, si sanatate!
    cu drag

  3. Multumesc… Multumesc pentru cuvintele, indemnurile, gandurile tale…
    Un an nou mai bun!
    Cu drag

  4. Multumesc si eu, Flavius. Si pentru urari, si pentru ca-ti mai abati ochiul pe aici uneori.

    Sa ai mult spor la scrieri!!!

    cu drag,
    eu si blogul meu mic 🙂

  5. Lumshoi mare bucurie mare… am pasit tiptil aici caci n-am mai intrat de-o vesnicie.

    Dar e bine… te vad, si nu oricum, ci plina de inspiratie 🙂
    LA MULTI ANI !

  6. Manon, atat mi-s de plina de inspiratie ca daca nu ma grabesc sa si expir mi-e teama ca voi exploda…

    multumesc de vizita si ma bucur tare mult ca ne-am mai vazut… gravatarurile 🙂
    Cu drag, numai bine!

  7. Multi ani si tie Lumsineto, multam de urare.
    Las’ ca nici tu nu te omori cu scrisu’ p-acisilea. Da’ poa’ e mai bine pt. mine ca nu ma mai chinui sa-mi deznod creierasii dupa ce te citesc.
    Pareri de rau? Mde, o sa vina ea si vremea sarmalelor cindva si intre timp poa’ mai capeti si ceva indrazneala.
    Da bre, eram si in ’97/98… Probabil la fel de dezlinat ca s-acu’ si probabil mai mult ca sigur si mai pilit decit de obicei. Tare-s curios ce timpenii ti-am scris, da’ nu intr-atit incit sa te rog sa-mi spui, am si asa o parere proasta despre mine… Momentan.
    In rest, ireali parca am devenit toti, nu-s’ ce cacat se intimpla, ori am uitat de joaca, ori ne-a bagat realitatea morcovu-n cur.

    Daca revin, daca, ma laud io, n-avea grija.
    In rest, ce pot sa-ti urez? Habar n-am, da’ imi urez mie s-aud numa’ de bine despre tine. E oke? E.
    Haidi pa!

    P.S. Am facut rost de apostrof, se vede?

  8. Oh boy, you’re alive!!!!!! 🙂

    Pai, da, nu ziceam ca-s mai breaza decat tine… sau nu cu mult… Dar ma bucur ca, iata, ai lasat semn.

    asa, acum pe puncte:
    1. ia nu te mai vaieta tu ca-ti innod creierasii! Trebuie si ei sa mai faca o flotare cand si cand.
    2. Ce legatura au sarmalele cu indrazneala? (asta-i o intrebare importanta pentru n-as vrea sa ratez posibilitatea)
    3. Nu te mai chinui tu sa ai pareri proaste despre tine, fie si doar momentan. Fii amabil si nu le lua celorlalti painea de la gura. (Nu este nimic grav in ceea ce-ai scris. Cel mult, intr-adevar erai… dus. O sa-ti citez (inceputul doar) mai jos, pentru amuzament – merita)
    4. Nu uita nimeni de joaca. Fie n-au timp sa se plictiseasca, fie nu-i mai tin incheieturile.

    Merci pentru urare! Da, e foarte oke! 🙂
    Si tie, numai bine si sa ne mai auzim! Cu drag

    „Data stelara: 01.01.98989898 Primul contact cu extraromanii. Adica americanii!!! E aici!!! Pana acum nimic anormal! E de-ai nostri, printre noi, pentru noi! Mulineta a ajuns….” etc. etc. etc.

  9. *********************************
    Mariusel, papusel, pour toi:

    In ultimele zile cred ca am suferit de boala lui Calache (??) – aka iesit in lume si scris la protostrofe de parca eram nescrisa de-o vesnicie (partially correct anyway). Nu ma obosesc sa explic natura bolii, caci tocmai va trebui sa ies din ea vreau-nu vreau, dar, cum tie nu pot sa-ti las nimic pe al tau blog, si cum nu concep ca tocmai tu sa nu primesti o dedicatie (dilie evident!), o inghesui aici, pentru cand o sa treci. Nu de alta, dar nu stiu cand m-o mai apuca amocul inspiratiei… Stii si tu bine cum e cand iti pleaca muza cu tot cu motocicleta!
    Cu drag, La Multi Ani! si multumesc frumos pentru desele treceri.

    Curiosity killed the cat, at least once

    Ma-ntreb daca lucrurile isi amintesc de noi
    Daca un scaun o strada un parc ne recunosc
    Ne asteapta
    Daca amprenta pe care o lasam in elementele lor
    Le schimba subtil constitutia
    Imprumutand ceva de la noi
    Ceva de care li se face dor
    Ma intreb este constienta suficienta pentru a simti
    Este dorul necesitatea unei oranduiri atomice perfecte
    O increngatura ideala de energii
    Este dorul o lege careia orice materie sau nonmaterie i se supune
    Ma-ntreb daca ceasca mea de cafea se bucura de mine dimineata
    Daca perna mea ma asteapta ziua intreaga cu fulgii letargici
    Daca ofteaza de placere cand imi pun capul pe ea
    Oare ii place sau nu cand ma foiesc ore-n sir pana adorm
    Ma-ntreb daca acestui blog i se face dor de mintea mea de a ta
    .
    .
    .
    plein de bisous

  10. primul g]nd nerostit(uit
    s-a vrut a fi lasat aicci

    ….pe=ntru mai departe….

    [se aude, totusi: amn nevoie de lumsa !!!!!!! ….]

  11. I’m always here, in a sense, and all yours, Anamaria!!!!! 🙂

  12. poem bun ai scris, dar ce bijuterie lui Marius. da, este bun de tot. amprenta noastra printre elemente

  13. papusica de tine, ce bine ca ai trecut pe aici…. ca aveam o zi fara cap si coada. Acuma nu stiu ce s-a schimbat – coada, capul, continutul??? – dar este de bine! 🙂 Mercic.

    xo,
    ata


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

  • Blog Stats

    • 56,109 hits